Celkem

Čas před třením

11 June, 2017.
SBS Tým

V květnu jsem u vody strávil maxim možného času co jsem mohl ,ať už se jednalo o delší nebo jen odpolední vycházky k vodě. První výprava trvala 5 dní ,ale na úlovky to bylo celkem bídné. Podařilo se jen pár menších kapříků , z nichž jeden mě velice zaujal svým tmavým zbarvením. Poté jsem měl pár vycházek úplně bez záběru a tak jsem furt zkoušel nové místa a kapry hledal. Byla to až tuším 4 vycházka jen na odpoledne k vodě , kdy se mě konečně podařilo zdolat letos mého prvního kapra přes 10 kg a hned jsem tuto hranici překonal o 4 kg. Měl jsem neskutečnou radost s krásného šupináče. Zachutnala mu jedna ananasová popka 15 mm lehce nade dnem. Tento kapr to letos všechno odstartoval a pak už to šlo tak nějak samo ,na co jsem šáhl ,to se mě podařilo.

14kg šupík z krátké vycházky

lyseček

Další výprava trvala 3 dny a tentokrát jsem si připravil větší množství krmení ,což nakonec byla správná volba. V pátek jsem dojel k vodě až navečer a k mému překvapení bylo mnou vytipované místo volné. Na nic jsem nečekal a s naloženým vozíkem jsem rychle utíkal na místo. Nejdřív jsem si našel a rozkrmil místa ve vodě a až pak stavěl brolly atd. Do sobotního oběda zabral jen malý dorostenec a po obědě jsem během dvou hodin zdolal 2 krásné kapry ,kteří byli těsně před třením. První měl 13kg a druhému chybělo jen 5 gramů do 14kg. Obě ryby byly ve skvělé kondici a připravené na tření. Dalšího záběru jsem se dočkal až kolem desáté večer a to byl opět kapřík kolem 60cm. V neděli dopoledne jsem byl bez záběru a tak jsem kolem 15:00 začal pomalu balit. Věci jsem už skládal na vozík ,člun se sušil na břehu ,když v tom přišla krásná jízda na pravý prut. Rychle jsem musel hodit člun na vodu a během pár vteřin jsem už pádloval za rybou. Po velmi dramatické zdolávačce v leknínech jsem podebral další super šupinu. Kapr měl pěkných 11,5kg a byl to poslední záběr. Všechny ryby jsem chytil na Ananas – Banán 2x20 mm. Super rybaření!

úspěšná montáž do vázek

banan ananas ...

Moc dlouho jsem doma nepobyl a už jsem zase seděl u vody ,tentokrát na 4 dny s kamarádem Pavlem. K vodě jsme přijely ve čtvrtek večer a měly jsme v plánu si to užít a pokusit se chytnou nějakou velkou rybu těsně před třením. Prvního záběru jsem se dočkal v pátek po obědě. Na pravý prut sem měl brutální jízdu ,kdy si kapr vzal hned po záběru 50 metrů vlasce a mezitím co jsem nasedal do člunu mi vzal dalších 20 metrů z cívky. Bylo skoro bezvětří a já jsem si 20 minutový souboj ze člunu užil na maximum. Už mě začínaly bolet ruce ,ale v tom se mi kapra podařilo zvednou ode dna a poprvé se mi ho podařilo zahlédnout. Obrovská ryba! Na první pokus jsem ho podebral a byl můj. Na břehu už čekal Pavel co přivezu. Kapra jsem zvážily a na váha ukázala 21,97kg!!! Neskutečná radost!!! Nový osobák ,prostě pecka!!! Když jsme se chystaly udělat fotky měl záběr na Zig Rig Pavel a zdolává dalšího kapra ,tentokrát lehce přes 12kg. Mazec! Rychle kapra fotíme a jdeme fotit mou Big mamu. Po pár fotkách kapra pouštím zpět do vody. Poprvé jsem si vzal k vodě Ace Lobworm a hned se mě povedla taková krásná ryba. Do večera jsme se už dalšího záběru nedočkaly a to ani celý sobotní den. Až ve 22:50 mám jízdu na levý prut ,ale kapra se mi nepovedlo zdolat ,protože mě těsně před podběrákem udělat výpad a praskl mě návazec. Jen co jsem prut nahodil zpátky ,má krásnou jízdu i Pavel ,ale když se snažil kapra trošku přibrzdit tak mu to uřezal o škeble. Do konce výpravy se nám už další záběr nepovedlo udělat. I přesto jsme od vody odjížděly spokojení a plni zážitků.

nový osobáček!!!

tak si plav... a zase někdy naviděnou

Všem slušným rybářům hodně štěstí u vody…