Celkem

Ondřej
Ondřej "Pumpař" Rohla
Carper's Crew

Začaly prázdniny a období dovolených je v plném proudu. Proto se i já chystám se svou rodinou na dvanáctidenní relax, kde chceme zahodit starosti všedních dní za hlavu a maximálně si tento volný čas užít. Nastává den D, všude kolem nás se hromadí plno tmavozelených tašek, balíčků s boilies, krabiček s bižuterií a domem se line vůně právě usmažených řízků na cestu. Hlavně nesmíme zapomenout na to nejdůležitější - pruty. Nastává hodina H, všechno vybavení i posádka se nakonec úspěšně nacpala do auta a vyrážíme jižním směrem - za teplem. Po zhruba jedenácti hodinách cesty úspěšně vystupujeme z auta v malebném městečku na jihu Chorvatska, kde začíná první část naší dovolené, kterou jsme nazvali ,,odpočinková". Po celém týdnu, nalokáni mořskou vodou a doslova ,,přecpáni" místními dobrotami se přesouváme do sousedního Slovinska, kde zahajujeme druhou část  - tu aktivnější.

jedno společné foto z Chorvatska

Po vlídném přijetí od místních popoháním rodinu ve vybalování a už se těším, až dorazím před vysněné jezero s místními obry. A je to tady - zhruba po dvou kilometrech stojím na břehu a dívám se na tu krásu. Nevím, jestli mě víc oslnil odraz slunečních paprsků o hladinu, nebo to krásné okolí, které znám ze spousty fotek, ale realita mu dala úplně jiný formát. Nádhera.

překrásná příroda, kterou jsem určitě neviděl naposledy

První den jsme věnovali obchůzce jezera a výběru vhodného místa. Po příchodu na apartmán u večeře nahlas přemýšlím nad tím, které z míst ukrývá nejvíc pokladů - ,,kapřích domorodců". Než jdu spát, už mám jasno. Vím, kam pozítří zamířím. Jen doufám v to, aby místo nebylo obsazené.

Jezero Bled....

O den později vyrážím na jistotu do místního rybářství, kde mi zbývá dokoupit jen pár maličkostí . Bohužel přichází hrozné zjištění a já bezmocně sleduji, že v obchodě nemají vůbec žádné vybavení pro kaprařinu. Všude kolem mě jen samá muškařina… Aby mi bylo ještě hůř, tak i sympatický prodavač mě ujišťuje v tom, že ani nikde v okolí neseženu to, co potřebuji. Co teď? Začínám být nervozní. Potřebuji hlavně spomb k dopravě krmení. Usedáme na lavičku u jezera a ,,googlíme“.. Výsledků je sice spousta, ale opět nic, co by nám pomohlo. Obvoláváme dokonce i rybářství v 50 km vzdálené Ljubljaně, jsme rozhodnuti tam klidně jet, ale opět nás vyvádějí z omylu a nic pro nás nemají. Až nakonec, při vytočení posledního čísla, se na druhé straně ozve sympatický hlas, který nám s politováním oznamuje, že nás také musí zklamat a ani u sebe v obchodě nemá to, co hledáme. Se zklamáním v hlase už chceme položit telefon, když se najednou sympaťák na druhé straně odmlčí a přichází s tím, že vlastně on sám jednu raketu pro svoje vlastní použití má. Hurá! Okamžitě jdeme k autu a jedeme ke 20 kilometrů vzdálenému jezeru směrem více do hor. Jakmile držím svůj nový spomb v ruce, hodně se mi ulevuje…

...SBS...

Když mi druhý den brzy ráno zvoní budík, okamžitě vstávám a ověšen veškerou potřebnou výbavou vyrážím na své vytipované místečko. Jakmile mám nahozeno, jsem mnohem klidnější. Zakrmil jsem kombinací pelet a novinkou, která se chystá k prodeji na příští sezonu pro Český trh. Říkám si, že už to klidně může začít brát. Počasí mi hodně přeje, obloha je jasná a výhled na jezero je prostě nádherný. Čekám celé odpoledne, průběžně zakrmuji a přehazuji pruty, ale najednou je večer a já musím opustit místo, jak je dáno v předpisech. Mírně zklamán odjíždím na pokoj a jdu alespoň na pár hodin spát. Zítra už se to prostě musí podařit. Opět přicházím na stejné místo, nahazuji a jdu relaxovat. Chvíli po tom, co dojíme čerstvě donešený oběd, se ozve hlásič. Běžím k prutům a vytahuji pěknou, hodně mrštnou a bojovnou štiku, která se nechce jen tak vzdát. Nebudu ji zbytečně dráždit a po krátké chvíli ji pouštím zpět do vody. Opět zakrmuji, nahazuji pruty a vyčkávám.

Moje holky

Tento pohled nikdy neomrzí...

Přichází podvečer a najednou se nad celým jezerem zatahuje obloha a začíná bouřka s pořádným deštěm. A je to tady, opět ten nejpříjemnější zvuk, který může na rybách zaznít. Vytahuji pěkného, desetikilového šupíka, kterého nejspíš déšť navnadil k ochutnání mojí kombinace na konci vlasce. Po chvilce ho pouštím zpět do vody a hned navazuji další návazec. Znovu nahazuji pruty a chystám se k drobnějšímu odpočinku, když v tom je to opět tady –  ani ne po dvou minutách - TEN zvuk! Rychle chytám prut a zdolávám dalšího hladovce, který se mi v první chvíli zdá podobný jako ten první, ale čím více se mi daří přiblížit ho ke břehu, tím je jeho zdolávání náročnější. Ve chvíli, kdy jsem ho měl pár metrů od sebe, jsem hned věděl, že nebude mít ani deset, ani patnáct, ale rozhodně daleko více kilogramů. Jakmile je v podběráku, okamžitě mě přepadá neskutečná euforie! Je to tam! Opatrně toho obra vytahuji z vody a popravdě s ním mám chvílemi co dělat. Nemůžu se vynadívat. Kolem mě se hromadí dav kolemjdoucích turistů, kteří také nemohou uvěřit svým očím a vytahují foťáky a vše dokumentují. Opatrně toho krasavce vážím a nastává ještě větší euforie – má přes 27 kg! Co jsem si víc mohl jen přát…

první Bledský kapřík, který mooc potěšil

Nepopsatelná radost a euforie

Bledský lysec přesahující váhu 27 kilogramů, sny se plní....

neuvěřitelně průzračná voda

eufoooorie

Po chvíli se loučíme a pouštím ,,lysce domorodce“ zpět do jeho domoviny. V ten večer už jsem žádný další záběr neměl. Seděli jsme s rodinou dlouho do večera u břehu a shodli se na tom, že nám doslova ,,zapršelo“ štěstí. Celá dovolená se vydařila tak, jak měla a dokonce i předčila naše očekávání. Rozhodně se na toto místo ještě někdy vydám, protože zdejší voda v sobě ukrývá opravdu cenné poklady v podobě nádherných kaprů.